Change your cover photo
Upload
johaknoll
Change your cover photo

Ich unterrichte Oboe für alle Altersstufen und Niveaus. Besonders wichtig ist mir, den Unterricht für jeden Schüler individuell zu gestalten.


This user account status is Freigegeben
Oboe Oboe baroque stile

This user has not added any information to their profile yet.

Johannes
Knoll
4125 Riehen
Yes

I have been teaching oboe and recorder for more than 10 years and am musically active in various areas - as an orchestral musician, soloist and director of the ensemble Le souper du Roi.

I studied in my home town of Linz, as well as in Amsterdam, Karlsruhe and Basel. As a teacher, I specialized in music education, student motivation and ensemble conducting.
One of my particular focuses in teaching is the repertoire of the baroque (Bach, Handel, Telemann) and Viennese classical music (Mozart, Beethoven).

Since 2022, I have been passing on my experience at the Basel University of Music as a lecturer in oboe didactics.

 

Ich unterrichte seit mehr als 10 Jahren Oboe und Blockflöte und bin in verschiedenen Bereichen - als Orchestermusiker, Solist und als Leiter des Ensembles Le souper du Roi - musikalisch aktiv.

Ich habe in meiner Heimatstadt Linz, sowie in Amsterdam, Karlsruhe und Basel studiert. Als Pädagoge habe ich mich dabei auf Musikvermittlung, Schülermotivation und Ensembleleitung spezialisiert.
Einer meiner besonderen Schwerpunkte im Unterricht ist das Repertoire des Barocks (Bach, Händel, Telemann) und der Wiener Klassik (Mozart, Beethoven).

Seit 2022 gebe ich meine Erfahung an der Musikhochschule Basel als Dozent für Fachdidaktik Oboe weiter.